Професор фізики Хуан Малдасена і астрофізик Олексій Мілєхін розрахували умови, що роблять існування придатних для подорожей кротових нір можливими. Для цього вони вдалися, зокрема, до дуже екзотичних понять, таким як негативна енергія, повідомляє ZME Science.

Не пропустіть Американське астрономічне товариство стурбоване зростаючим угрупованням супутників

Як все працює

У Загальній теорії відносності ми припускаємо, що значення енергії завжди й всюди більше за нуль. Однак якщо є негативна енергія, то, за формулою E = mc², є і негативна маса. Це означає, що при негативній масі тіла будуть не притягатися, а відштовхуватися один від одного.

Квантова теорія, в свою чергу, припускає існування негативної енергії. У квантовій фізиці можна запозичувати енергію у вакууму, як гроші у банку. Автори посилаються на ефект Казимира, при якому квантові поля можуть створювати негативну енергію, поширюючись уздовж замкнутого кільця.

"Однак цей ефект зазвичай відбувається в малому масштабі, оскільки він квантовий. У нашій попередній статті ми зрозуміли, що цей ефект може стати значним для чорних дір з великим магнітним зарядом. Нова ідея в тому, щоб використовувати особливі властивості заряджених безмасових ферміонів (часток на зразок електронів, але з нульовою масою). У магнітно-зарядженої чорної діри вони будуть рухатися уздовж магнітних ліній, приблизно так само, як заряджені частинки сонячного вітру створюють сяйво поруч з полярними регіонами Землі", – пояснює професор Малдасена.

Такі кротові нори не суперечать Стандартній моделі, однак вони будуть настільки крихітними, що через них не пролізе навіть людська волосина. Ще ж і надто, вони будуть діяти на настільки ж малих відстанях.

Для того щоб придумати досить великі кротові нори, потрібно вийти за межі парадигми Стандартної моделі. Так, дослідники звернулися до другої моделі Рендалл – Сундрума, яка описує Всесвіт в термінах п'яти вимірів. Така модель дозволяє вченим описувати явища, які в іншому випадку були б непомітними, в тому числі – негативну енергію.

Тепер кротові нори виглядають як заряджені чорні діри середнього розміру. І в них зможе поміститися космічний корабель, хоча пілотові доведеться якось справлятися з дуже потужними приливними силами. Якщо він з ними впорається, то миттєво опиниться в іншій точці простору-часу.

Щоправда, лише за суб'єктивним відчуттям. Для стороннього спостерігача його політ триватиме стільки, скільки часу потрібно світлу, щоб пройти від точки А до точки Б, відповідно до загальної теорії відносності. Іншими словами, сторонній спостерігач миттєвого переміщення не помітить.

Цікаво Експерименти з позитронієм виявили можливі похибки в базових законах фізики

Це реально?

На жаль, у природі такі кротові нори не існують (в усякому разі фізики з ними не стикалися і не спостерігали ніяких ознак існування подібних об'єктів), а для того щоб їх створити, потрібна була б технологія роботи з негативною масою. Уявити, що вона коли-небудь буде створена, сьогодні неможливо. Іншими словами, поки не схоже, щоб подорожі через кротові нори коли-небудь стали реальністю.